Štedopis predstavio novi udžbenik za srednje škole

U partnerstvu s Agencijom za odgoj i obrazovanje 150 nastavnika upoznalo se s novim udžbenikom i priručnikom „Moj novac, moj posao, moja budućnost“ nastalim uz potporu Hrvatske udruge banaka i Europske investicijske banke.

U suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, a u sklopu projekta „Financije za nove generacije“ koji Štedopis provodi uz potporu Hrvatske udruge banaka i Europske investicijske banke održano je online stručno predavanje „Financijska pismenost u srednjoj školi – udžbenik i priručnik „Moj novac, moj posao, moja budućnost“.

Tamara Perko, direktorica Hrvatske udruge banaka (HUB) pozdravila je okupljene nastavnike rekavši da HUB sustavno provodi i podržava aktivnosti financijskog opismenjavanja mladih. „Teme financija mogu se činiti komplicirane i teške, a ovim novim online udžbenikom mladi imaju priliku učiti o novcu na jednostavan i zanimljivi način“, rekla je Tamara Perko.

Voditeljica Grupe Europske investicijske banke (EIB) u Hrvatskoj Slađana Ćosić u svom je uvodnom obraćanju rekla da je ovaj projekt važan korak u osnaživanju financijske pismenosti među mladim generacijama u Hrvatskoj, nudeći resurse i znanje potrebno za izgradnju svjetlije financijske i poslovne budućnosti te dodala da EIB Institut, koji je osnovan unutar EIB grupe aktivno sudjeluje u financiranju sličnih programa financijskog obrazovanja u Bugarskoj, Italiji, Grčkoj i Cipru.

Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa i urednica novog besplatnog udžbenika za učenike i priručnika za nastavnike „Moj novac, moj posao, moja budućnost“ predstavila je inovativni sadržaj podijeljen u četiri modula od kojih svaki pokriva važna područja osobnih financija. Svaki modul podijeljen je u lekcije koje uz multimedijski sadržaj Štedopisa – YouTube, TikTok i online kvizove nudi nastavnicima mogućnosti kreiranja i izvođenja nastavne lekcije na učenicima zanimljiv način. Sadržaje je usklađen s kurikulumom srednjih škola i programom interdisciplinarnog sadržaja Poduzetništva, Građanskog odgoja i obrazovanja te Osobnog i socijalnog razvoja.

„U dvije godine obuhvatit  ćemo oko 500 nastavnika i 17.000 učenika, a nakon online radionice namijenjene nastavnicima, provodit ćemo radionice za učenike diljem Hrvatske“ rekla je Marina Ralašić.

 

Kako je organiziran sadržaj

 

Autorica 1.modula – Novac za učenike profesorica Martina Primorac Krmpotić kroz prateće je lekcije objasnila značenje i ulogu novca u suvremenom gospodarstvu i svakodnevnom životu, bankovne račune i platne kartice, kredit i kamate te usluge mobilnog i internetskog bankarstva.

2.modul –  Rad, zanimanje i osobni razvoj omogućuje srednjoškolcima razumijevanje osobnoga rasta i razvoja, objašnjava što je rad, kako odabrati zanimanje, napisati svoj životopis te kako postaviti svoje životne i profesionalne ciljeve kroz razmišljanje o osobnom razvoju, rekla je autorica Marina Ralašić.

Autorica 3. modula  –  Ekonomija, potrošnja i održivi razvoj profesorica Gordana Sedlar objašnjava mladima ekonomsko okružje te upoznaje s temeljnim ekonomskim konceptima te utjecaju oglasa na potrošnju.

4.modul –  Upravljanje novcem autorice Marine Ralašić olakšava razumijevanje osobnog proračuna i financijskog planiranja, postavljanja financijskih ciljeva, ulogu štednje kao procesa stvaranja financijske sigurnosti u budućnosti te stvarne vrijednosti novca s obzirom na utjecaj inflacije.

Autorica priručnika za nastavnike profesorica Zlata Paštar nastavnike je uputila u metodičke preporuke provođenja nastave financijske pismenosti kroz 17 lekcija koje prate četiri modula  Cilj je priručnika olakšati stručno-metodičku pripremu za nastavu iz financijske pismenosti čija provedba je obvezna, a mogućnosti provedbe su kroz nastavne predmete, na satu razrednika, kroz izvannastavne aktivnosti, kroz međupredmetne teme Poduzetništvo, Građanski odgoj i obrazovanje, Osobni i socijalni razvoj i druge ili kao fakultativni predmet Financijska pismenost.

Udžbenik i priručni dostupni su za besplatno preuzimanje na ovom linku.