Europski kviz o novcu proglašen je najboljim komunikacijskim projektom u Europi

U Hrvatskoj su projekt provodili Hrvatska udruga banaka u suradnji sa Štedopisom i Agencijom za odgoj i obrazovanje.

Europski kviz o novcu, inicijativa koja ima za cilj unaprijediti financijsku pismenost kod mladih,  na svečanosti dodjela nagrada u Bruxellesu priznata kao najbolja kampanja 2018. godine u kategoriji trgovačkih društva. Nagradu je dodijelila Udruga za odnose s javnošću i komunikacije (PRCA) iz Velike Britanije. Europski kviz o novcu bio je projekt koji je napravio značajan utjecaj uz relativno nizak proračun.

Podsjetimo, Hrvatska udruga banaka u suradnji s Institutom za financijsku pismenost Štedopis i uz pozitivnu ocjenu Agencije za odgoj i obrazovanje Republike Hrvatske uoči Europskog tjedna novca je organizirala „Europski kviz o novcu’’ (eng. European Money Quiz), online natjecanje na Kahoot! platformi za učenike od 13 do 15 godina.

Nacionalna natjecanja održala su se tijekom ožujka i travnja ove godine, a sudjelovalo je više od 41.000 učenika u cijeloj Europi. Pobjednici državnih natjecanja putovali su u Bruxelles na završno natjecanje gdje su predstavljali svoje države: Albaniju, Austriju, Belgiju, Hrvatsku, Češku, Estoniju, Finsku, Francusku, Grčku, Mađarsku, Island, Italiju, Latviju, Litvu, Lihtenštajn, Nizozemsku, Norvešku, Portugal, Srbiju, Sloveniju, Španjolsku i Švedsku.

Svaki tim odgovarao je na sveukupno 30 pitanja iz područja financijske pismenosti, a pitanja su bila prevedena na 22 jezika iz tema štednje, ulaganja, inflacije, kredita, složene kamatne stope i kibernetičke sigurnosti.

 

Posebna suradnja

 

Za promicanje kviza među učiteljima i školama, nacionalne udruge banaka, isporučile su materijale koje je razvila Europska bankarska federacija i njezina Projektna skupina za financijsko obrazovanje, uz konzultacije Cambre Associates sa sjedištem u Bruxellesu. Materijali su uključivali uzorke pitanja, vježbe kvizova, upute za učitelje, video, infografike i druge materijale. Europski kviz o novcu također je nominiran za najbolju unutarnju suradnju u javnim poslovima, priznajući posebne aspekte partnerstva s Cambre Associates.

Posebno partnerstvo s Kahoot!, norveškim online kviz platformama, koje se koriste u milijunima učionica širom svijeta, bile su ključne za uspjeh Europskog kviza o novcu. Za svaki od nacionalnih finala, Kahoot! je organizirao prijenos uživo putem YouTube-a, uz pitanja koja se pojavljuju izravno na pametnim pločama ili računalima. Odgovori su dani izravno na mreži, omogućujući svakoj učionici da vidi kako stoji u odnosu na druge natjecatelje u svojoj zemlji. Pobjednici su osvojili putovanje u Bruxelles, gdje su dva učenika sudjelovala u europskom finalu. Međunarodno finale kviza o novcu osvojio je tim iz Poljske, a Irska i Njemačka su završile na drugom i trećem mjestu.

 

Kvizovi za vježbu

 

Kao pripremu za natjecanje udruge banaka su napravile kvizove za vježbu. Kvizovi su zamišljeni kao pomoć učenicima u provjeri njihovog znanja iz područja financijske pismenosti. Profesori mogu i dalje koristiti ”Kahoot!” kvizove kao zanimljiv sadržaj u nastavi te na taj način popularizirati temu financijske pismenosti među mladima.

Pripreme za Europski kviz o novcu 2019. godine su u tijeku. Većina nacionalnih kvizova bit će odigrana tijekom Eurospkog tjedna novca, koji počinje u ponedjeljak, 25. ožujka 2019. godine. Međunarodno finale se planira tijekom svibnja 2019. godine.