Financijski ciljevi: Iz namjere u djela

Koji god bio vaš cilj, novac je bitan dio vašeg plana. Evo kako donijeti financijske odluke kojih ćete se zbilja pridržavati.

Želite kupiti automobil ili si priuštiti putovanje na Bali? Naučiti još jedan strani jezik ili kupiti tablet? Koji god bio vaš cilj, novac je bitan dio vašeg plana. Ono što želite ozbiljno postići, morate i ozbiljno (novčano) isplanirati.

Financijska ponašanja poput štednje, ista su kao i ostala ponašanja: vrlo često naše namjere da više štedimo i manje trošimo ne ostvarimo. Za odustajanje od namjera niz je psiholoških razloga poput nedostatka samokontrole i discipline, no u većini slučajeva to je nepoznavanje tehnike mudrog postavljanja cilja.

„Više ću štedjeti“ je lijepa želja, a ne ispravno postavljen cilj,  jer nije određen i mjerljiv

„Uštedjet ću 2000 kuna za četiri mjeseca“ je konkretnije. No, je li realno? Ako ste precijenili svoje financijske kapacitete nećete ga ostvariti, već ćete se samo obeshrabriti i odustati.

Ono što želite i ono što možete ostvariti – dva su različita cilja.

Cilj  je vrlo važno ispravno postaviti.  U protivnom, nećete ga ostvariti.  Evo kako MUDRO postaviti cilj.

 

Postavljanje cilja

 

MUDRO je kratica za postavljanje cilja koji je

Mjerljiv (izražen u novcu):  Cijena kaputa je 600 kn.

Uvremenjen (u kojem roku):  Kaput ću kupiti za 3 mjeseca.

Dostižan  (imam li dovoljno novaca):  Mjesečno štedim 200 kn od svoje plaće.

Realan  (mogu li ga ostvariti): Plaća iznosi 4500 kn i 4300 kn će mi biti dovoljno za sve ostale potrebe.

Određen (što): Namjeravam kupiti zimski kaput.

 

Kad ste tako mudro postavili cilj, o njemu više nemojte misliti, ponašajte se po automatizmu. Umjesto da sami svaki mjesec prebacujete 200 kuna na štedni  račun  u banci otvorite trajni nalog i time svoju slabost – nesklonost prema promjenama pretvorite u jakost –   pozitivan ishod.

 

Jeste li znali

 

… da ljudi s ciljem štede mnogo brže i više od onih koji nemaju cilj?

…da je motivacija za štednju daleko veća ako znate iznos koji trebate  uštedjeti?

… da ćete biti posvećeniji svojem  cilju, ako ga zapišete negdje na vidnom mjestu?

Postupite li tako,  svoje odluke  pretvorit ćete  u stvarna ponašanja i djela.

 

Serija edukativnih video materijala ŠtedopisTV: O novcu za neznalice nastavak je aktivnosti koje Štedopis  provodi u cilju podizanja financijske pismenosti građana.