Zaključak debate mladih: Ulaganje u obrazovanje najbolji oblik štednje

Štedopis i Hrvatska udruga banaka su s Hrvatskim debatskim društvom organizirali debatu srednjoškolaca o štednji.

Za srednjoškolce dilema nije štedjeti ili potrošiti već je pitanje koji oblik štednje odnosno ulaganja odabrati, pokazala je rasprava koju su povodom Svjetskog dana štednje u II. gimnaziji u Zagrebu pred publikom od stotinjak srednjoškolaca organizirali Štedopis i Hrvatsko debatno društvo u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka kako bi među mladima osvijestili potrebu ulaganja u budućnost.

Pobjedu u debati odnio je tim koji se zalagao za ulaganje u obrazovanje ili primjerice kupovinu računala ili bicikla koji nam u svakodnevnom životu donose radost, a pobjedničkom timu pripala je i nagrada HUB-a u iznosu od 2.500 kuna koju će iskoristiti za pripremu odlaska na međunarodna natjecanja.

„Sudionici današnje debate pokazali su kako mladi shvaćaju razliku između štednje i potrošnje, a pri odabiru potrošnje biraju ulaganje u obrazovanje što je uvijek najbolji izbor“, kazao je Zdenko Adrović, direktor Hrvatske udruge banaka.

Podsjetio je kako je u Hrvatskoj danas gotovo 70 posto sve ušteđevine denominirano u stranim valutama, a kako je ujedno i preko 60 posto svih kredita odobreno uz valutnu klauzulu. Povodom skorog predstavljanja Vladine Strategije za uvođenje eura kao službene valute u Hrvatskoj, Adrović je napomenuo kako je razumno očekivati da bi naša zemlja u roku četiri do šest godina mogla pristupiti eurozoni.

„Za pristupanje moramo ispuniti još dva uvjeta – uputiti formalni zahtjev za prijem što podrazumijeva „čekaonicu“ od dvije godine prije uvođenja zajedničke valute te pokazati sposobnost vođenja politike snižavanje javnog duga u odnosu na BDP“, naglasio je Adrović. Zaključio je kako posljednji podaci o punjenju proračuna te projekcije o gospodarskom rastu od barem 2,8 ili čak 3 posto u sljedeće tri godine idu u prilog Vladi odnosno nastojanjima za uvođenjem eura.

Za Maju Vehovec, znanstvenicu s Ekonomskog instituta, Zagreb, rezultat debate je očekivan s obzirom na strukturu debatanta. „Mladi ljudi, sudionici ove rasprave, nisu zaposlenici odnosno hranitelji obitelji, a novac s kojim raspolažu je ograničen i jedino je važno da ga troše razumno“, napomenula je Vehovec.

Na važnost razumnog raspolaganja novcem koje donosi sigurniju budućnost srednjoškolce je upozorila i Marina Ralašić, predsjednica Štedopisa koja je ovom prilikom  srednjoškolcima II. gimnazije donirala 120 primjeraka udžbenika „Moj novac, moja budućnost“ na kojem je zasnovan srednjoškolski kurikulum fakultativnog predmeta Financijska pismenost.

Ovogodišnji Svjetski dan štednje, 31. listopada, Hrvatska dočekuje s dosad najvećom razinom depozita građana kod banaka od preko 192 milijardi kuna, a gotovo 70 posto štednje je u eurima.

debata Adr uručuje nagradu

Zdenko Adrović uručuje nagradu pobjedničkoj ekipi

 

Debata svi nakon debate

Organizatori i sudionici debate

 

debata publika

Učenici 2. gimnazije slušaju raspravu