Učenici iz Šibenika u Bruxellesu na natjecanju „Europski kviz o novcu’’

Online metode i natjecanja motiviraju učenike na financijsku edukaciju, potvrdilo je 90 % nastavnika čiji su učenici sudjelovali na nacionalnom natjecanju kviza znanja o novcu.

U utorak 8. svibnja održano je međunarodno natjecanje Europski kviz o novcu u Bruxellesu na kojem je sudjelovalo 50 učenika iz 25 europskih država, pobjednika nacionalnih natjecanja. Učenici iz Poljske osvojili su ovo međunarodno natjecanje u području financijske pismenosti kojeg su inicirale udruge banaka iz Europe pod koordinacijom Europske bankovne federacije (EBF).

Učenici Gimnazije Antuna Vrančića iz Šibenika, Niko Perica i Roko Petković, predstavljali su u Bruxellesu Hrvatsku te su se istaknuli sjajnim rezultatom u konkurenciji najboljih učenika u Europi.

” Ovo je za nas bilo vrlo zanimljivo iskustvo u kojem smo se prije svega dobro zabavili. Upoznali smo učenike iz ostalih država Europe te smo se u Bruxellesu dodatno educirali o radu Europske bankovne federacije. Kviz je bio prilično zahtjevan, ali zbog dobre pripreme osigurali smo mjesto u samom vrhu natjecanju”, izjavili su pobjednici nacionalnog natjecanja u Hrvatskoj.

Podsjetimo, Hrvatska udruga banaka u suradnji s Institutom za financijsku pismenost Štedopis i uz pozitivnu ocjenu Agencije za odgoj i obrazovanje uoči Europskog tjedna novca je organizirala „Europski kviz o novcu’’ (eng. European Money Quiz), online natjecanje na Kahoot! platformi za učenike od 13 do 15 godina.

Nacionalna natjecanja održala su se tijekom ožujka i travnja ove godine, a sudjelovalo je više od 41.000 učenika u cijeloj Europi. Pobjednici državnih natjecanja putovali su u Bruxelles na završno natjecanje gdje su predstavljali svoje države: Albaniju, Austriju, Belgiju, Hrvatsku, Češku, Estoniju, Finsku, Francusku, Grčku, Mađarsku, Islanu, Italiju, Latviju, Litvu, Lihtenštajn, Nizozemsku, Norvešku, Portugal, Srbiju, Sloveniju, Španjolsku i Švedsku.

Svaki tim odgovarao je na sveukupno 30 pitanja iz područja financijske pismenosti, a pitanja su bila prevedena na 22 jezika iz tema štednje, ulaganja, inflacije, kredita, složene kamatne stope i digitalne-sigurnosti.

Kao pripremu za natjecanje udruge banaka su napravile kvizove za vježbu. Kvizovi su zamišljeni kao pomoć učenicima u provjeri njihovog znanja iz područja financijske pismenosti. Profesori mogu i dalje koristiti ”Kahoot!” kvizove kao zanimljiv sadržaj u nastavi te na taj način popularizirati temu financijske pismenosti među mladima.

 

Nastavnici svjesni važnosti financijskog obrazovanja mladih

 

Hrvatska udruga banaka provela je istraživanje na temu zastupljenosti financija u obrazovanju te financijskoj pismenosti mladih u kojem je sudjelovalo više od 100 profesora čiji su učenici sudjelovali na nacionalnom natjecanju kviza znanja o novcu.

Čak 86% nastavnika je potvrdilo kako je Europski kviz o novcu potaknuo učenike na informiranje o temama iz područja financijske pismenosti te njih 82,3% smatra kako učenici koji su se pripremali za natjecanje imaju veće znanje iz područja financija od ostalih učenika. Suvremene online metode i natjecanja motiviraju učenike na educiranje o temama koje su važne za njihov život, što je potvrdilo čak 90,7% nastavnika.

Velika većina profesora (79,4%) mišljenja je da nedostaje tema iz područja financijske pismenosti u obrazovnom sustavu. Kao velik problem, 72,9% profesora ističe loše znanje o osobnim financijama među mladima općenito što je neophodno za kvalitetan život.